יום השואה, 2008

אין לי משהו מיוחד לומר על יום השואה. אולי בגלל שאני לא בארץ, ובלי הטקסים לא מרגישים את זה. אולי בגלל שאני פחות ופחות מאמין בטקסים, או טקסיות. אולי בגלל שאת הדברים המרכזיים שיש לי לומר ביחסי אל השואה כתבתי כבר בבלוג הזה. מחשבה קצת מפחידה – האם תוך שנה או שנתיים ייגמרו לי הדברים לומר, ואני אסגור את הבלוג הזה?

השואה נוכחת בבלוג הזה, כמו שהיא נוכחת בחיים שלי. את הבלוג פתחתי ביום השואה של השנה שעברה, כך שלפי התאריך העברי יש לו יום-הולדת. וזה לא היה סתם או במקרה.

את כל הדברים שכתבתי שנגעו לשואה בצורה זו או אחרת אפשר למצוא בתגית "שואה".

הפוסט הראשון נמצא כאן. הוא מהווה ערבובייה של מחשבות אישיות וגישתי לחיים לצד פוליטיקה נחרצת, כועסת, אופטימית במידה שמספיקה להביך אותי. ודאי כשהיא פומבית. בערבוב הזה, אני חושב שהפוסט הזה הוא לא רק הראשון, אלא גם מודל לאופי הבלוג כולו. וזה לא היה סתם או במקרה.